KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

NZOZ „ŚRÓDMIEŚCIE – BIAŁY KAMIEŃ” SPÓŁKĄ Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) administratorem Państwa danych osobowych jest NZOZ „ŚRÓDMIEŚCIE – BIAŁY KAMIEŃ” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, (ul. Piotra Wysockiego 24-24 A, 58-304 Wałbrzych) (Administrator). Kontakt z Administratorem: tel. 74 842 91 01, sekretariat@nzoz-sbk.pl

Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo danych osobowych oraz ich przetwarzanie zgodnie z przepisami prawa.

Państwa dane osobowe będziemy wykorzystywać w następujących celach:

  • realizacja obowiązków lub praw Administratora, wynikających z umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy),
  • realizacja obowiązków prawnych Administratora, związanych ze współpracą
    w szczególności wynikających z Kodeksu cywilnego, np. prowadzenia dokumentacji związanej ze współpracą lub rozliczeń podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązek prawny),
  • dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami, związanymi ze współpracą lub też w związku z potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes); terminy dochodzenia roszczeń, wynikających z umowy, określa szczegółowo Kodeks cywilny,
  • kontakt w sprawach związanych z realizacją umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes).

Ponadto, za dobrowolnie wyrażoną przez Państwa zgodą, możliwe jest wykorzystywanie danych osobowych w zakresie wykraczającym poza ww. podstawy, np. zgoda na wykorzystanie wizerunku lub innych informacji, w tym szczególnych kategorii danych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO – zgoda).

Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla współpracy z Administratorem i realizacji innych, ww. celów Administratora. Odmowa przekazania danych może wiązać się z brakiem możliwości współpracy lub realizacji innych, ww. celów Administratora.

Państwa dane nie będą wykorzystywane dla podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.

Dane będziemy wykorzystywać przez okres niezbędny do realizacji ww. celów. W zależności od podstawy będzie to odpowiednio:

  • okres do momentu ewentualnego skutecznego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • okres współpracy z Administratorem,
  • okres wynikający z przepisów prawa,
  • okres przedawnienia roszczeń,
  • okres do momentu ewentualnego złożenia skutecznego sprzeciwu.

JAK WYCOFAĆ ZGODĘ?

W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale jedynie w przypadku danych, które są przetwarzane na podstawie takiej zgody. Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa, Administrator zaprzestanie przetwarzania danych
i zostaną one usunięte. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, gdy zgoda obowiązywała.

Zgoda może być wycofana w szczególności przez kontakt z Administratorem (dane kontaktowe na początku dokumentu) lub inspektorem ochrony danych (IOD) (dane kontaktowe na końcu dokumentu).

JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA?

Mogą Państwo złożyć do Administratora wniosek o: dostęp do danych osobowych (informację
o przetwarzanych danych lub kopię danych), sprostowanie danych (gdy Administrator posiada nieprawidłowe dane), przeniesienie danych (w przypadkach określonych w RODO), usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych – na zasadach określonych w RODO. Niezależnie od praw wymienionych wcześniej mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych, jeśli podstawą prawną ich wykorzystania jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Wnioski te mogą być składane do Administratora (dane kontaktowe na początku dokumentu) lub do IOD (dane kontaktowe na końcu dokumentu).

Mogą Państwo także wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej UODO pod adresem https://uodo.gov.pl/pl/492/2464.

KOMU PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?

Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Państwa dane Administrator może przekazywać (nie licząc osób upoważnionych przez Administratora) innym podmiotom,
w szczególności: podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa, podmiotom przetwarzającym je w imieniu Administratora (np. dostawcom usług technicznych lub podmiotom świadczącym usługi doradcze) oraz innym administratorom (np. kancelariom prawnym lub notarialnym).

JAKO MOŻNA SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
z Administratorem (dane kontaktowe na początku dokumentu) lub z IOD Administratora (Grzegorz Procajło – za pośrednictwem adresu e-mail rodo@jamano.pl.)