Szczepienie przeciw COVID-19

24 września 2021 od godziny 10:30 rozpoczynamy rejestrację na przypominającą trzecią dawkę szczepionki przeciw COVID-19 dla osób po 50. roku życia oraz pracowników ochrony zdrowia mających bezpośredni kontakt z pacjentem.

Możliwość przyjęcia dodatkowej szczepionki marki Pfizer po 6 miesiącach od pełnego zaszczepienia będą miały wszystkie osoby powyżej 50. roku życia.

Ważne! Jeśli przyjąłeś szczepionkę innej marki (np. Astra Zeneca, Moderna czy J&J) podczas pierwotnego szczepienia teraz możesz zaszczepić się Pfizerem jako dawką przypominającą. 

Przykładowo, jeśli otrzymałeś drugą dawkę 1 marca, Twoje skierowanie na dodatkową dawkę zostanie wystawione 1 września. W tym dniu otworzą się dla Ciebie wszystkie kanały rejestracji.

Jak można się zarejestrować?

1.Skontaktuj się z naszym punktem szczepień w godzinach 10:30 – 14:00.

– Osobiście ul. Wysockiego 24a, budynek „A”(rejestracja ogólna okienko 1).

– Telefonicznie w godzinach 10:30 – 14:00 pod numerami:

797 505 658 lub 797 505 688.

2.Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię – 989.

3. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

4. Wyślij SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie.

Szczepienia przeciwko grypie 2021/2022

Uprzejmie informujemy, że w naszej przychodni dostępne są szczepionki na grypę z programu MZ. Szczepionki komercyjne informacja o dostępności w późniejszym terminie.

Koszt szczepienia komercyjnego – oczekujemy na dostawę.

Informacje dotyczące grup mogących skorzystać z darmowego szczepienia pod linkiem: pacjent.gov.pl/aktualnosc/szczepienia-na-grype

Zapraszamy do gabinetu zabiegowego od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:00 do 17:30.

Więcej informacji pod numerami telefonów: 74 846-18-64, 74 843-40-58, 74 846-34-13, 74 842-20-74

TPK – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Link do TPK – wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00, od poniedziałku do piątku)
  • a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego HPV na lata 2019-2021

NZOZ ” Śródmieście- Biały Kamień” Sp. z o. o. w Wałbrzychu informuje, że rozpoczynamy kolejną edycje „Programu profilaktyki zakażeń brodawczaka ludzkiego HPV”, refundowanego przez Urząd Miasta Wałbrzycha. Zapraszamy wszystkie dziewczęta z rocznika 2009, zameldowane w Wałbrzychu.

W związku z pandemią, szczepienia będą realizowane
 codziennie w godz. 900-1700 po wcześniejszym umówieniu
telefonicznym pod numerami:
74 843 40 58 wew. 5
74 846 18 64 wew. 5
74 846 34 13 wew. 5
74 842 20 74 wew. 5
609 44 33 43.

Z uwagi na zakaz organizowania spotkań z większą ilością uczestników akcja informacyjno – edukacyjna dla rodziców/opiekunów prawnych oraz dziewczynek i chłopców realizowana będzie w formie elektronicznej poprzez udostępnienie na stronie internetowej materiałów edukacyjnych. Wystarczy kliknąć w link poniżej, aby przejść do działu edukacja.

Edukacja HPV

Formularz kwalifikacji na test w kierunku SARS-CoV-2

Masz objawy koronawirusa lub miałeś kontakt z osobą zakażoną? Chcesz dostać skierowanie na test bez zapisywania się na wizytę u lekarza POZ? Wypełnij formularz online, który na podstawie Twoich odpowiedzi określi, czy się na niego kwalifikujesz. Jeśli tak, konsultant z Centrum Monitorowania Domowej Opieki Medycznej wystawi potrzebne skierowanie. Wejdź na stronę: www.gov.pl/dom

Dziś trochę historii z życia przychodni.

Archiwum prywatne MARZEC 2020

16.03.2020, tego dnia w naszej przychodni powstała tzw. śluza, a każda dziewczyna dostająca na niej poranny dyżur nazywana była wśród nas „SIOSTRĄ ŚLUZOWĄ”. Dwanaście miesięcy temu stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem, jak zorganizować pracę naszej przychodni, jednocześnie stojąc przed obliczem nieznanego zagrożenia wirusa SARS Covid-19 (wtedy jeszcze nie miał nawet swojej nazwy). Lekarze, pielęgniarki, położne, rejestratorki, administracja, cały personel pomocniczy – wszyscy ręce na pokład.

Poranna burza mózgów odbywała się codziennie – e-mail na recepty, skrzyneczka na ścianie przychodni, kupno większej ilości telefonów, aby nie blokować linii, teleporady, zorganizowanie bezpiecznej wizyty osobistej u lekarzy, odbieranie setki telefonów, spotkania z Wami na śluzie.

Była radość, były łzy, było momentami ogromne zmęczenie, jednocześnie był też strach. Każdy z nas w domu zostawił przecież rodzinę. Wśród nas jest wiele matek, babć, są też ojcowie i dziadkowie 🙂 nam też zamknięto szkoły, przedszkola i żłobki. Jednak wspólnie jako jedna wielka Rodzina NZOZ „Śródmieście – Biały Kamień” przezwyciężaliśmy każdą przeciwność jaka nas napotykała.

Mamy nadzieję, że z perspektywy czasu pozytywnie oceniacie Państwo naszą pracę i starania do dążenia do normalności, normalności jaką zabrała nam PANDEMIA.
Dziś przychodnia funkcjonuje normalnie, jednak z zachowaniem pełnego reżimu sanitarnego – maseczki, dezynfekcja i dystans społeczny.

Życzymy zdrowia i zachęcamy do szczepień.

Zespół NZOZ „Śródmieście – Biały Kamień”

Archiwum prywatne MARZEC 2020

Opóźnienia w dostawie szczepień 02.02.2021

Szanowni Państwo my jako pracownicy przychodni NZOZ „Śródmieście – Biały Kamień” jesteśmy oburzeni sytuacją związaną z brakiem dostawy szczepionek przeciwko COVID-19. Szczepionki firmy Pfeizer miały dotrzeć do nas w poniedziałek, dostawa została przełożona na wtorek. Następnie szczepionki nie zostały do nas dostarczone również we wtorek. Tym razem Agencja Rezerw Materiałowych nie raczyła nas poinformowała o jej braku. Dowiedzieliśmy się o tym dopiero, samodzielnie wykonując kilka telefonów do instytucji odpowiedzialnych za dostawy.

Wszystkie zaplanowane szczepienia stoją pod znakiem zapytania, cały harmonogram szczepień musimy zmieniać z minuty na minutę. Staramy się informować Państwa na bieżąco o sytuacji. Dokładamy wszelkich starań aby obsługa naszych seniorów przebiegała sprawnie oraz bezpiecznie. Niestety ludzie pracujący przy dostawach w sposób nieprzewidywalny oraz nieodpowiedzialny uniemożliwiają nam pracę w najwyższych standardach obsługi pacjenta, do której ciagle dążymy.

Chcielibyśmy jednocześnie podziękować seniorom oraz ich rodzinom za wyrozumiałość w tej dla wszystkich trudnej sytuacji.

Podsumowując mamy nadzieję, że szczepionki dojadą do nas w środę 03.02.2021 i zrealizujemy szczepienia u zapisanych wcześniej seniorów. Prosimy o cierpliwość oraz odbieranie telefonów.

Pierwszy dzień szczepień przeciwko COVID-19

Dzisiaj w naszej przychodni, rozpoczęły się szczepienia seniorów przeciw COVID-19. Jako pierwsze skorzystały z nich osoby powyżej 80 roku życia.

Jeśli chodzi o organizację to każdy z seniorów zapisany jest na daną godzinę szczepienia. Najpierw pacjent musi podejść do rejestracji szczepień COVID-19, a następnie udać się do punktu szczepień, w którym jest kwalifikowany przez lekarza. Wszyscy seniorzy, którzy dotarli na szczepienie samodzielnie, mogą liczyć na pomoc dziewczyn z obsługi, które są w poczekalni. Po szczepieniu, pacjent czeka jeszcze 15 minut, gdzie przez cały czas jest obserwowany przez nasz personel. Następnie z wyznaczoną już datą drugiej dawki udaje się do domu.

Widać, że nasi seniorzy są zdeterminowani. Przychodzą przygotowani z dowodem osobistym, listą leków, odpowiednio ubrani. Dzięki temu wszystko przebiega sprawnie.

Podsumowując nasi seniorzy mówią jednym głosem jeśli chodzi o szczepienie: „W ogóle nie czułam, nie czułem ukłucia.” lub „Jestem szczęśliwy/szczęśliwa, że się udało. Już prawie po wszystkim.”

My jako personel przychodni NZOZ „Śródmieście-Biały Kamień” w Wałbrzychu, jesteśmy bardzo dumni z naszych seniorów, że tak ochoczo podjęli decyzję o przystąpieniu do ogólnopolskiej akcji #Szczepimysię.

Zgłoszenie chęci zaszczepienia się przeciw COVID-19

Jesteś w grupie wiekowej 18-69 lat??? Już od 15 stycznia będziesz mógł zgłosić chęć zaszczepienia się przeciw COVID-19 przez formularz online. W momencie, kiedy szczepienia będą dostępne dla Twojej grupy – dostaniesz maila.

Ważne! Zgłoszenie chęci szczepienia przez formularz online nie jest rejestracją na szczepienie. Zarejestrować się będziesz mógł w momencie, kiedy zostaną ogłoszone terminy szczepienia dla Twojej grupy i dostaniesz e-skierowanie.

Zgłoszenia dla osób 18-69 lat – jak to będzie można zrobić?

  1. Kliknij w niebieskie obrazek z napisem zgłoszenia. Zostaniesz przekierowany na stronę MZ.
  2. Wypełnij prosty formularz (podaj imię i nazwisko, numer PESEL, adres mailowy, kod pocztowy i opcjonalnie numer telefonu). 
  3. Na adres mejlowy, który podałeś w formularzu, otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie zgłoszenia.
  4. Wejdź na swoją pocztę i kliknij w link – Twój formularz zostanie zatwierdzony i zapisany w systemie.
  5. Kiedy ruszy rejestracja na szczepienia dla Twojej grupy, dostaniesz wiadomość mejlową z informacją, że masz już wystawione e-skierowanie. 
  6. Wtedy będziesz mógł się zarejestrować na konkretny termin.